Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Děkujeme. Více informací
Můj svět - moje energie - LEDEN 2016
I v lednu umíme dodat výhodnější energii

Aktuality

Potvrzeno průzkumem: odběratel dnes žádá víc než nízkou cenu


27.10.2015

Jméno velkého zavedeného dodavatele ani nízká cena dnes pro získání nových odběratelů elektřiny a zemního plynu nestačí. Jak vyplynulo z průzkumu společnosti Europe Easy Energy, který realizovala v průběhu září a října mezi potenciálními klienty, zákazníci se před podpisem nové smlouvy stále častěji ptají na obchodní podmínky, klientský servis a bonusy.

 

Tam, kde dříve váhavého odběratele přesvědčila nejnižší cena na trhu, už dnes obchodníci s energiemi nepochodí. Podle nedávného průzkumu Europe Easy Energy na veletrzích bydlení a vytápění*, se zajímají potenciální klienti stále častěji o víc, než jen kolik ušetří. Kromě historie firmy je zajímá i délka platnosti smlouvy, sankce nebo služby, které získají ke smlouvě navíc. „Dostát všem požadavkům klienta není snadné, proto jdou mnozí velcí dodavatelé cestou fixace zákazníků, třeba smlouvou na dobu určitou s víceletou fixací ceny, nebo její platnost automaticky prodlužují,“ říká Zdeněk Mařík, energetický expert společnosti Europe Easy Energy. Alternativní dodavatelé, volí většinou jinou cestu – sází na nespokojenost zákazníků právě s velkými dodavatelskými společnostmi.

 

Cena + bonus = nový odběratel

O útlumu střídání dodavatelů energií psal už na jaře letošního roku server cenyenergie.cz, nedávný průzkum Europe Easy Energy potvrzuje, že si odběratelé stále pečlivěji vybírají, zda přejdou a ke komu. Mezi nejčastější důvody změny dodavatele patří podle Elišky Štefkové, ředitelky komunikačního centra společnosti Europe Easy Energy, kromě nižší ceny za dodávky energií hlavně vstřícné obchodní podmínky, perfektní klientský servis a bonusy k nové smlouvě. Vítaným zvýhodněním je třeba bezplatná asistenční služba pro domácnost, věrnostní program anebo bonus plynoucí ze zřízení nové smlouvy. Velkou společnost proto mnohdy přebije nabídka alternativního dodavatele, který má pro své stávající i potenciální klienty zákaznickou linku zcela zdarma.

 

Úspěch v energetice? Férovost

Srozumitelné obchodní podmínky, otevřené jednání, uvádění konečných cen a kvalitní zákaznický servis. To vše dlouhodobě. Tak zní recept Zdeňka Maříka na úspěch v energetice, který dlouhodobě funguje. Společnost Europe Easy Energy zaznamenala v prvních devíti měsících letošního roku 11% nárůst odběrných míst elektrické energie. Od září 2014 do září 2015 si tak polepšila o 7 420 odběrných míst. „Dlouhodobý růst dnes není samozřejmosti, jsou alternativní dodavatelé, kterým odběrná místa ubývají po tisících. Za předpokladu, že nenavyšujete zákaznické portfolio akvizicí jiných obchodníků s energiemi, je přirozený nárůst asi nejlepším důkazem toho, že férové jednání s klienty se dlouhodobě vyplácí,“ uzavírá Mařík.

 

 pruzkum_trhu_aktualita

zdroj: OTE

                              

*Průzkum společnosti se uskutečnil formou přímého dotazování odběratelů elektrické energie a zemního plynu na veletrzích For Therm a For Arch v Praze, dále pak Moderní dům a byt Plzeň, Stavíme, bydlíme - Teplo v Havlíčkově Brodě a Stavíme, bydlíme - Teplo Orlicko v Rychnově nad Kněžnou v průběhu září a října 2015 na vzorku 380 dotázaných osob.